پروسه ساخته شدن یک بو:
نوشته شده توسط : علیپور

عطر زنانه خوشبو
شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که برای مدتی از یک بو به کار گیری می کردید .
ولی این توشه که مجدد به عبارتی بو را ، از مغازه معتبرتان تهیه و تنظیم می‌کنید ، عطر یا این که ماندگاری اش اندکی متعدد میباشد . و عطر و ماندگاری مناسب شما وجود ندارد.
یا این که بخش اعظمی از اشخاص که پیش از این از ادکلنی به کار گیری می کرده اند، پس از مدتی (معمولا یکسری سال آنگاه) که مجدد به عبارتی ادکلن را میخرند .
شم می نمایند بوی این رایحه مقداری تغییر کرده و یا این که ماندگاری و پخشی که پیش از این داشت را ندارد.
این در حالی میباشد که شخص اطمینان دارااست عطری که می‌خرد دارای اعتبار و اوریجینال بوده و تقلبی یا این که فیک وجود ندارد.علت این حادثه چه می‌باشد؟
علت این قضیه، ریفورموله شدن یا این که ریفورمولاسیون ادکلن اسم داراست . و می بایست در صنعت عطرسازی و ماهیت بو و ادکلن جویا آن شویم.

 

پروسه ساخته شدن یک بو:
بایستی بدانید که عطرسازی و عرضه کردن یک ادکلن به بازار یک‌سری مرحله دارااست و عمل بسیار پیچیده ایست.

مرحله نخستین

ساخت یک رایحه، استخراج روغن های اسانسی (Essential Oils) از مواد نخستین عطری مثل گونه های گل ها و گیاهان و چوب و موادتشکیل دهنده حیوانی و … میباشد. این مرحله از ایجاد بو بسیار فعالیت پیچیده و دشواری میباشد . کارگاه های خیلی اندک و بسیار خاصی در جهان می‌باشند که هر یک بخشی از روغن های اسانسی را ساخت می‌نمایند . و در چنگ طراحان رایحه قرار می‌دهند.

مرحله دوم

تخصصی ترین و ماهر ترین مرحله و اصل هنر عطرسازی میباشد . ادغام کردن روغن های اسانسی بوسیله طراح رایحه میباشد . عطار (perfumer یاnose )، با مهارت ها و تجربه ی سالهای زیاد، در حالی که از کلیه ی خصوصیت های روغن های اسانسی دور اندیشی و بر بو تک تک آن‌ها اشراف دارااست . این موادتشکیل دهنده را با روندی مختص با هم می آمیزد . و ماده ای غلیظ به اسم اسانس عطری را می آفریند .

مرحله ی پایان

تبدیل اسانس عطری به ادکلن میباشد که بوسیله متخصصان شرکت عطرسازی انجام می گردد . و رایحه در شایسته ترین ادغام و شایسته ترین غلظت خویش ارائه میگردد. همینطور درین مرحله روی مضمون‌ بو، برندینگ و کمپین تبلیغاتی آن عمل میگردد.

قدمت گل کوتاه میباشد!
همان گونه که میبینید، روند و دست اندرکاران بسیار متعددی دست به دست هم میدهند تا این ماده ی یگانه و جادویی داخل بطری قرار بگیرد.
برای شرکت های وسیع عطرسازی مثل دیور و شنل، که در تعداد و حجم بسیار بسیار زیاد ادکلن خویش را ساخت میکنند . مسئولیت بسیار بزرگی موجود هست . که کیفیت عطری که به بازار جهانی عرضه می‌نماید نادر و بیش یکسان باشد.
این دستور نیازمند این میباشد که:

اولا
عطار از مواد نخستین ای به کار گیری نماید که تا بازه دست کم چندین سال ، با هزینه ی مطلوب در مقادیر بسیار زیاد در دسترس باشند.

ثانیا
بو آخرین ساخت گردیده، از آزمایش های کیفی زیادی بگذرد ، تا اشکالات احتمالی که در پروسه ساخت، یا این که مواد نخستین وجود داشته اند، به کلی برطرف گردد .

ثالثا
پخش عطر و ماندگاری ادکلن ساخت گردیده، درباره با مواد نخستین و غلظت آن درتوان مناسب باشد . به نحوی که باصرفه ترین وضعیت دربین ماندگاری و بو ی بو ساخت شود.

در غایت شرکت های رایحه با انجام کلیه ی این عمل ها و صرف مخارج هنگفت، رایحه خویش را تا حداکثر هنگامی که بتوانند، با شایسته ترین مشخصات ارائه میدهند. خصوصا درخصوص رایحه های پرطرفدار و دوستداشتنی، که به اعتبارشان لطمه ای وارد نشود.

البته همانگونه که گفته شد، هزاران برهان و موضوع، بوجود میاید که در فرایند ایجاد مواد نخستین یا این که ساخت رایحه آخری، نقص‌ تولید می‌نماید. برای مثال:

به خیال و خاطر تغییرات فصلی یا این که آب و هوایی، یک ماده ی اول بسیار معدود یا این که گران می گردد.

به خیال و خاطر مسائل گوشه و کنار زیستی یا این که آلرژی های بهداشتی، به کار گیری از یک ماده اول ممنوع، میگردد . یا این که حتی خویش شرکت تصمیم میگیرد به خیال و خاطر نقد ها و برخورد های منفی از جهت مصرف کنندگان،یا این که به صرفه خیس شدن هزینه ی ساخت رایحه، بعداز دارای شهرت شدن آن، تغییراتی در ساختار رایحه تولید نماید.

و عامل ها بسیار زیاد دیگری که میتواند باعث به از عمل افتادن فرمولاسیون گذشته بو شود.

 

چاره در هنر عطاری پنهان میباشد!
این موردها در عطرسازی بسیار شایع و معمول میباشد . عطار دست به عمل می‌گردد و با جایگزین کردن مواد اول نو به جای مواد اول ی ناموجود، و با به کار گیری از هنر، مهارت و تجربه ی خویش، فرمولی تازه برای رایحه ارائه می‌کند که مراد های بازار را با تغییرات تازه، تطبیق بدهد . و تا جای ممکن عطر و کیفیت رایحه تغییر‌و تحول نکند.

بدین رخداد ریفورموله شدن بو گفته می گردد.

 

با این وجود در خیلی از موردها ممکن میباشد، هر یک‌سری عطار بو ای بسیار در حدود رایحه گذشته ساخت کرده‌باشد . البته به خیال و خاطر تغییر و تحول مواد اول ی آن، از ماندگاری یا این که پخش بوی آن بکاهد . یا این که نت های سه گانه ی رایحه را مبتلا تغییراتی نماید.

 





:: برچسب‌ها: عطر زنانه خوشبو ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: